System inteligentnej rezerwacji towaru dla omnichannel? Tak jest! Wyjaśniamy jak to możliwie i dlaczego tak dobrze się sprawdza.

Zakupy online to dziś coś więcej niż tylko prosta możliwość otrzymania towaru zamówieniowego w internecie. Sprzedawcy muszą mierzyć się na co dzień z błyskawicznym tempem zmian i dużą konkurencją rynkową. To nie wszystko. Także wymagania dotyczące sposobu zaspokajania potrzeb zakupowych są coraz mocniej złożone, w związku z obecnością na rynku hipermedialnych pokoleń. Co za tym idzie, to właśnie elastyczne dopasowanie do wielokanałowych trendów takich jak showrooming czy webrooming i wykorzystanie strategii omnichannel, często decyduje o sukcesie rynkowym firm.

Nie tylko z magazynu głównego! Jak wysyła Streamsoft Verto?

W odpowiedzi na to specjaliści Streamsoft stworzyli i wdrożyli system wielokanałowej obsługi zleceń, który opiera się na tzw. inteligentnej rezerwacji towaru wg lokalizacji. Oferuje ona możliwość realizacji zamówień e-commerece w systemie ERP Streamsoft Verto nie tylko z wykorzystaniem stanów magazynu centralnego, ale także tego z salonów stacjonarnych. Innymi słowy, system e-commerce „widzi” także stany magazynowe salonów.

Umożliwia to realizację wysyłki zamówień e-commerce nie tylko z magazynu głównego, ale także z jednego lub wielu salonów stacjonarnych. Jeśli dane wielopozycyjne zamówienie nie może być zrealizowane w całości z wykorzystaniem magazynu centralnego (któraś z pozycji ma tam zerowy stan), system rozpoczyna analizę stanu towarów z danego zamówienia na magazynach salonów stacjonarnych (np. wg zasady „ogranicz do minimum liczbę pojedynczych przesyłek niezbędnych do wykonania zamówienia”).

Wysyłki mogą więc być zrealizowane z różnych miejsc (do klienta dociera kilka osobnych paczek), ale nadal z zachowaniem zasady ograniczenia ich ilości. Maksymalnie skraca to czas realizacji zamówień, których nie trzeba dodatkowo transportować między magazynami.

 

Paczka u klienta w max. 24 h

Ten mechanizm pozwala realnie działać wg proklienckiej postawy dostarczania zamówień w ciągu 24 h. Co więcej obejmuje on także realizację zamówień jednopozycyjnych oraz obiorów osobistych zamówień złożonych w sklepie internetowym, z tym że na nieco innych zasadach.

Chcesz wiedzieć więcej?


Przygotowaliśmy dla Ciebie case study z wdrożenia systemu w branży omnichannel