Sprzedajesz w internecie i stacjonarnie? POS (Point-Of-Sale) potrzebny Ci jest do obsługi kasowej w retail oraz odbiorów i zwrotów e-commerce (omnichannel). Posiada wiele rozwiązań niezbędnych w tej branży. Jakich?

Czy POS to tylko Punkt Sprzedaży?

POS jest modułem systemu Streamsoft Verto, przeznaczonym nie tylko do sprzedaży. Współpraca tego modułu z oprogramowaniem zapewnia wirtualny dostęp do zasobów magazynowych całego brandu, włączając w to inne salony czy centralę. Ponadto umożliwia złożenie klientowi zamówienia na produkt dostępny w innych lokalizacjach. Pozwala także na zwrot z e-sklepu oraz modyfikację zamówienia internetowego.

„Ale długa kolejka…”

Żaden klient nie lubi czekać, dlatego wymaga sprawnej i bezproblemowej transakcji zakupowej. Szybka, łatwa praca dzięki wygodnemu, PROSTEMU i czytelnemu interfejsowi POS przyspiesza czas obsługi kasowej klienta detalicznego w salonie. Ma to bardzo duże znaczenie w okresach wyprzedaży czy okazyjnych zniżek, podczas których obserwuje się wzmożony ruch. Moduł POS w systemie Streamsoft Verto optymalizuje czas pracy kasjera i przyczynia się do płynnej obsługi klientów.

Obowiązkowa rola stanowiska kasowego

Funkcje podstawowe POS, to te niezbędne podczas sprzedaży w sklepach stacjonarnych, czyli:

  • Transakcje gotówkowe, płatność kartą oraz mieszane – współpraca z terminalem płatniczym
  • Sprzedaż kart podarunkowych oraz realizacja płatności za ich pośrednictwem (wliczając płatności mieszane)
  • Integracja z drukarką fiskalną – możliwość drukowania paragonów z kodami kreskowymi (użyteczne przy szukaniu transakcji lub w przypadku zwrotów, wymian czy reklamacji towaru)
  • Wydruk faktur z drukarki fiskalnej, również na podstawie paragonów z NIP (optymalizacja ilości sprzętu przy stanowisku kasowym)
  • Obsługa na panelu dotykowym lub stanowisku komputerowym (z wykorzystaniem skanera)
  • Praca na wielu paragonach jednocześnie – pozwala to na zawieszenie paragonu (gdy kupujący chciałby jeszcze coś dobrać z sali sprzedaży, w międzyczasie umożliwia to obsługę kolejnego klienta)
  • Otwarcie i zamknięcie dnia z wydrukiem wszelkich dokumentów kasowych niezbędnych do rozliczenia
  • Obsługa promocji nagłówkowych zarządzanych centralnie(„3 w cenie 2”, „Drugi produkt 40% taniej”, itd.)
  • Prowadzenie i operowanie programem lojalnościowym (w obrębie strategii omnichannel)

Co jeszcze potrafi POS?

Poza wykorzystaniem Point-Of-Sale jako standardowego stanowiska kasjerskiego, można za jego pomocą odbierać zamówienia internetowe i obsługiwać zwroty ze sklepu online. W jednej transakcji zrealizuje się sprzedaż online i na miejscu – wszystko na tym samym paragonie. W przypadku braku produktu w odpowiednim rozmiarze/kolorze, wystarczy sprawdzenie w POSie dostępności w innej lokalizacji. Na życzenie klienta można wtedy zamówić go do sklepu albo z dostawą na adres kupującego. Rozwiązanie to pomaga w sprzedaży i budowaniu relacji z konsumentem. Również informowanie o takiej opcji w sklepie stacjonarnym jest bardzo dobrym sposobem na pozyskiwanie klientów. Zaproponowanie produktu alternatywnego dostępnego online lub tego samego, ale niemierzonego, prosto z magazynu, może zachęcić do zakupu w e-commerce. Złożenie zamówienia przez kasjera-sprzedawcę za pomocą POS pozwala zaoszczędzić czas kupującemu.

Weryfikacja cen produktów

Widok zdjęć wraz z cennikiem i parametrami produktów podczas kasowania pozwala na zweryfikowanie czy towar jest zgodny z opisem i ceną w systemie. Czy, przykładowo, nie ma błędnie przyczepionej metki lub kodu kreskowego. Może to pozwolić na uniknięcie nieprawidłowości podczas sprzedaży, a później ewentualnego zwrotu i reklamacji. POS obsługuje też rabaty i promocje, które przyznawane są odgórnie i są widoczne w systemie. Kasjer samodzielnie lub za zgodą managera sklepu (w zależności od polityki zarządzania) ma możliwość naliczyć rabat, np. w przypadku sprzedaży uszkodzonego towaru.

POS jako moduł uzupełniający Streamsoft Verto jest rozwiązaniem dla omnichannel, które usprawnia kasjerom pracę w retail. Dodatkowo stwarza możliwości pozyskiwania w ten sposób klientów, by częściej odwiedzali sklepy stacjonarne lub/i korzystali z e-commerce. Idzie za tym również budowa CX (customer experience), czyli jednolitego doświadczenia klienta przez spójność cen, rabatów i programów lojalnościowych oferowanych w brandzie.