Podjąłeś decyzję o inwestycji w system ERP dla swojej firmy. Super. I co teraz? Jak wybrać odpowiedni system? Czym najlepiej się sugerować? Na co zwrócić uwagę przy wyborze? Ile trwa proces wdrożenia? Jak się do tego przygotować? Pytań rodzi się tyle, że zaczynasz mieć wątpliwości, czy nie porwałeś się z motyką na słońce. Twoją firmę czeka nie lada rewolucja. Tyle zmian! Może jednak zostać przy starym systemie pracy, może nie jest wcale taki zły…

Dlaczego ERP?

To, że pomyślałeś o zmianach i decydujesz się na ERP oznacza ni mniej, ni więcej, że coś w Twojej firmie nie działa lub działa źle. Zaczęła szwankować wydajność cyklu sprzedażowego odkąd przybyło klientów? A może przyszedł już czas na rozwój biznesu i wprowadzenie nowszych technologii służących zarządzaniu? System ERP wspiera obsługę kluczowych procesów w firmie, obejmując swoją wielomodułową budową wszystkie procesy istotne z punktu widzenia zarządzania przedsiębiorstwem.

Inwestycja w przyszłość

Chcąc być nowoczesną firmą, z innowacyjnymi rozwiązaniami, należałoby rozważyć wdrożenie systemu ERP. Obawy związane z wprowadzaniem zmian są uzasadnione, jednak im szybciej podejmie się decyzję o implementacji systemu, tym prędzej inwestycja się zwróci i zaowocuje finansowo. Jeśli obecnie zrezygnujemy z pomysłu na wdrożenie systemu ERP, możemy tego żałować w najbliższej przyszłości. Podczas gdy konkurencja będzie parła hen do przodu uzbrojona w nowoczesne systemy IT, Ty ze swoją firmą pozostaniesz jedną nogą w czasie przeszłym… Skoro cały świat idzie na przód, a Twoja firma stoi w miejscu, trudno będzie to szybko nadrobić i możesz pozostać daleko w tyle za konkurencją.

Określ cel

Zastanów się, które rewiry Twojego biznesu e-commerce są problematyczne. Może problem leży w komunikacji? Może dotychczasowy system nie integruje się z aplikacjami, które chciałbyś wprowadzić? Twój system jest niejednolity i nie radzisz sobie z ilością zamówień z e-sklepu? Nie jesteś w stanie objąć logistycznie całej firmy? Brakuje Ci czasu na kontrolowanie każdego etapu sprzedaży? Niewykluczone, że potrzebujesz systemu, który zintegruje się z innymi aplikacjami, platformami sprzedażowymi, na których pracujesz, który scali całą firmę i zapełni bezproblemowy przepływ informacji wewnątrz niej.

System ERP nie zmusza przedsiębiorstwa do wpasowania się w jego ramy, to oprogramowanie jest dostosowywane w zależności od zapotrzebowania firmy. Zanim zdecydujesz się na podjęcie zmian, warto się skonsultować z przedstawicielem producenta systemów ERP i dowiedzieć się, jakie rozwiązanie najlepiej wprowadzić.

Cierpliwość popłaca

Nie ma się co oszukiwać. Wdrożenie systemu wymaga czasu, cierpliwości ze strony zarządu firmy oraz wzajemnej współpracy. Indywidualne podejście producenta systemów ERP do przedsiębiorstwa, przeanalizowanie jego struktury, opracowanie koncepcji i dostosowanie do oczekiwań ułatwia proces przy wprowadzaniu ERP. Wybór dostawcy systemu też nie może być na chybił trafił. Wiąże się to z długotrwałą, wieloletnią współpracą biznesową. Po procesie implementacji ważne jest wsparcie od strony producenta lub dostawcy systemu. Opieka powdrożeniowa zapewniająca bezpieczeństwo inwestycji, serwis i pomoc jest istotnym elementem współpracy. Pojawiają się również aktualizacje oprogramowania, które również wymagają często wsparcia ze strony wdrożeniowców czy konsultantów z helpdesk.

Przemyśl to!

Podejmując decyzję o implementacji systemu ERP trzeba się zmierzyć z wyborem. Oprócz zastanowienia się, jakie są nasze potrzeby i czy producent ERP jest nam w stanie to zapewnić, należy jeszcze zwrócić uwagę na możliwości całego systemu. Jakie posiada moduły i czy na pewno odpowiada naszym preferencjom. Jak bardzo można spersonalizować system? Nie zawsze to, co służy innemu przedsiębiorstwu, działa tak samo dobrze w Twojej firmie.

Dzięki elastyczności, integralności i budowie modułowej, system ERP Streamsoft Verto jest innowacyjnym rozwiązaniem dla firm związanych z branżą e-commerce. Odpowiada on na zapotrzebowania przedsiębiorców, chcących maksymalnie wykorzystać potencjał swojej oferty. Moduły POS, Sprzedaż czy WMS wspomagają procesy handlowe, a integralność systemu z aplikacjami kurierskimi, bankami czy płatnościami elektronicznymi pozwala na automatyzację procesów związanych z realizacją zamówień. Oprogramowanie odpowiada na potrzeby trendu omnichannel, który łączy sprzedaż internetową ze sklepami stacjonarnymi. Ten ukłon w stronę klienta daje wiele możliwości zdobycia jego zaufania ze względu na szerszy wachlarz możliwości zakupowych.

Warto wspomnieć również o platformie programistycznej Streamsoft Next, która oprócz tego, że jest bazą, na której zbudowany został system Streamsoft Verto, daje potencjalnie nieograniczone możliwości w tworzeniu i rozbudowywaniu funkcji zaimplementowanego już w firmie oprogramowania. Wszystko to dla rozwoju biznesu omnichannel.