Sklepy internetowe wspierające sprzedaż tradycyjną stają się standardem. Firmy, które stawiają na zrównoważony rozwój zgodny z filozofią gwarancji kontaktu z marką za pośrednictwem wszystkich dostępnych kanałów, wygrywają na konkurencyjnym rynku handlu nowoczesnego.

Synergia naturalna dla konsumenta

Takie zakupy, patrząc od strony konsumenta, są wygodne, komfortowe, zapewniają pełną swobodę wyboru oraz często dawkują dodatkową porcję wrażeń związanych z wykorzystaniem w procesie nowoczesnych urządzeń multimedialnych. Jednym zdaniem, dzięki synergii światów online i offline, klienci zyskują zupełnie nową jakość doznań zakupowych, opartą m.in. na możliwości weryfikacji produktu offline i jego zakupu online i na odwrót, a także zakupu online połączonego z możliwością odbioru oraz zwrotu offline (w salonach).

I zyskowna dla sprzedawcy

Dlaczego jednak omnichannel jest wybawcą także dla sprzedających? Wystarczy spojrzeć na wciąż spadającą frekwencję w centrach handlowych. W obliczu nasilania się tej wyraźnej tendencji, wejście segmentu retail w działania e-commerce dla wielu sieci handlowych okazało się strzałem w dziesiątkę. E-sklepy wspierające sprzedaż stacjonarną stają się więc powoli standardem.

Z drugiej strony dobrze prowadzony sklep internetowy dodatkowo napędza ruch w sklepach tradycyjnych, choćby poprzez możliwość odbiorów i zwrotów w punktach stacjonarnych, czy możliwość sprawdzenia dostępności, zarezerwowania towaru, dokonania zwrotu/reklamacji. Tu warto też wspomnieć o możliwości dosprzedaży (często udanej!) produktów i szerszego zapoznania się z ofertą danego sprzedawcy podczas odbioru w salonie.

Trzeba procesować!

Ale uwaga – ten system będzie się sprawdzał pod warunkiem, że omni-sprzedaż będzie rozwijać się w odpowiednim środowisku i będzie w odpowiedni sposób zarządzana i procesowana. Jakie czynniki mają tu szczególne znaczenie?

Wśród istotniejszych kwestii można wymienić spójne miejsce realizacji dla wszystkich zamówień (niezależnie od kanału), wydajną bazę danych, brak konieczności synchronizacji danych centrala-salony czy gotowe integracje, łączące systemy wspierające realizację procesu obsługi klienta (front, platformy B2B, systemy firm kurierskich, systemy aukcyjne etc. Ważna jest także automatyzacja obsługi klienta (także posprzedażowa) oraz procesów magazynowych.

Wszystkie te procesy wspiera Streamsoft Verto, system ERP realizujący wprost idee omnichannel, wyposażony w moduły o szczególnym znaczeniu funkcjonalnym dla handlu nowoczesnego, takie jak POS, WMS oraz Logistyka Magazynowa.