Wygoda związana z płatnościami online jest udogodnieniem współczesnych zakupów internetowych. Czy to jest bezpieczne? Czy wpisując dane naszej karty, nie zostaną one skradzione wraz z pieniędzmi z naszego konta? I czy mamy pewność, że nasze środki dotrą do e-sklepu? Czy nie śpimy spokojniej, kiedy pani na poczcie przybije pieczątkę na czerwonym druczku wpłaty, gwarantując tym samym, że pieniądze na pewno dotrą do odbiorcy? Zgoda, śpimy spokojniej. A co, jeśli zależy nam na czasie? Im szybsza obsługa, tym klient bardziej zadowolony. Im szybciej środki ze sprzedaży dotrą do firmy, tym lepiej dla rozwoju biznesu.

Bezpieczne płatności = zaufanie klienta

Zapewniając bezpieczne zakupy klientowi, zdobywamy jego zaufanie. Nabywca powierza nam swoje pieniądze za towar czy usługę, więc powinniśmy zagwarantować mu jak najlepszą obsługę i komfort dokonywania zakupów. Jeśli zapewnimy nie tylko najwygodniejszą formę zapłaty, ale też w przypadku płatności internetowych szybką i bezpieczną możliwość transakcji poprzez przekierowanie na stronę banku lub sprawdzonego serwisu płatniczego, możemy być pewni, że zbudujemy z konsumentem dobrą relację opartą na zaufaniu.

Wciąż wielu klientów woli zapłacić za zakupy przy odbiorze przesyłki. Według Raportu Płatności Cyfrowe 2018 Izby Gospodarki Elektronicznej 18% klientów wybrało płatność za pobraniem podczas robienia zakupów internetowych. Preferencja ta wynika z przyzwyczajenia do zakupów w sklepie stacjonarnym, gdzie dochodzi do bezpośredniej wymiany towaru za pieniądze na zasadzie: „płacę i od razu otrzymuję zakupy”. Podczas pierwszych zakupów w e-sklepie klient również może ostrożniej podchodzić do transakcji i, w obawie o swoje środki, woli zapłacić za pobraniem.

Sprzedawca dając kupującemu możliwość zapłacenia przy odbiorze również nie ma pewności, że klient przyjmie przesyłkę i za nią zapłaci. Mógł się przecież rozmyślić, a że nie opłacił z góry zakupów, to teoretycznie nie musi się o to martwić. W takim wypadku sklep ponosi koszty pakowania i przesyłki, a nieopłacony produkt jest tymczasowo wyłączony z oferty z powodu transferu.

Daj klientowi wybór

Użytkownicy i tak wybiorą najdogodniejszą dla siebie formę płatności, najważniejsze to dać konsumentom wybór i zapewnić ochronę transakcji. Priorytetem dla klienta jest otrzymanie zamówienia jak najszybciej. Dzięki serwisom transakcyjnym środki pieniężne są automatycznie księgowane, a sprzedawca dostając sygnał o opłaceniu zamówienia może zająć się jego realizacją. Nie dość, że klient jest usatysfakcjonowany ekspresową obsługą, to właściciel e-sklepu ma gwarancję otrzymania środków pieniężnych. Wybierając platformę płatniczą w swoim biznesie e-commerce, zwróć uwagę na te cieszące się dobrymi ocenami i komentarzami użytkowników. Dostępne w nich metody płatnicze nie powinny ograniczać się tylko do tych najbardziej popularnych. Płatność blikiem czy aplikacjami mobilnymi z roku na rok zyskują na popularności.

Zintegruj płatności z ERP

Oprogramowanie działające w back-office e-commerce powinno być integrowalne z platformami płatniczymi typu PayU, PayPal, Przelewy24, MyBenefit. Sprawną obsługę e-płatności zapewni system ERP Streamsoft Verto. Serwisy płatnicze gwarantują bezpieczeństwo przekazu środków m. in. poprzez nadawanie unikatowego identyfikatora płatności. W systemie zaksięgowana płatność automatycznie parowana jest z zamówieniem, co przyspiesza proces realizacji oraz ewentualny zwrot środków. Dla klientów zagranicznych te rozwiązania stanowią dogodną możliwość płatności w rodzimej walucie.

O ile zakupy sprawiają użytkownikowi przyjemność, to sama czynność płacenia do przyjemnych nie należy. Oprócz bezpieczeństwa transakcji, dla klienta ważna jest również bezproblemowość obsługi. Z perspektywy firmy istotny jest tu więc automatyzm przyporządkowywania zapłaty do zamówienia, natychmiastowe księgowanie oraz płynność przekazu środków.