Księgowość
Co się w firmie opłaca i… jak to wyliczyć? Nasi doradcy pomogą rozwiązać wszystkie księgowe wątpliwości. Bądź na bieżąco!
Inwentaryzacja – co i jak? Terminy, zasady, metody
Od dwóch miesięcy prowadzę sprzedaż internetową, mam mały magazyn, gdzie przechowuję towar. Jestem zupełnie nowy w takim biznesie. Proszę o podpowiedź dotyczącą inwentaryzacji. Kiedy, co ile i jak właściwie się za to powinienem zabrać? Dziękuję! – Piotr Co to jest inwentaryzacja? Inwentaryzacja…
Zakupy służbowe z pieniędzy pracownika – jak rozliczać
Dzień dobry, prowadzę kilkuosobową firmę dopiero od paru miesięcy. Do tej pory, jeśli była potrzeba, żeby któryś z pracowników kupił coś do biura, to dawałem zaliczkę a potem ją rozliczałem. Ostatnio była jednak sytuacja, że pracownik zakupił za prywatne środki, a teraz muszę mu zwrócić. Jak się…
Niewydanie paragonu kupującemu – konsekwencje
Dzień dobry, prowadzę sklep ze sprzętem użytku domowego. Mam pytanie: wiem, że istnieje obowiązek wydania paragonu klientowi. Ale chciałabym wiedzieć czy grozi mi coś w przypadku, gdy takiego paragonu wyraźnie nie wręczę, a np. położę na ladzie? Lub w ogóle, z jakichś powodów on ostatecznie nie…
Nazwy towarów na paragonie – jak je formułować?
Rozpoczynam rejestrację sprzedaży na kasie fiskalnej. W związku z tym, że będę wystawiać paragony, chciałabym się dowiedzieć jak poprawnie sformułować na nich nazwy towarów. Jest to jakoś prawnie regulowanie, zgodnie z jakimi przepisami? – Kalina Zgodnie z ogólną zasadą podatnicy…
Budowa domu a firmowe koszty podatkowe
Dzień dobry, obecnie wynajmuję mieszkanie, które jednocześnie jest siedzibą mojej działalności (1 os.). Rozpocząłem także budowę domu, po ukończeniu prac planuję przenieść tam także firmę. Czy w związku z tym mogę ująć poniesione inwestycje w koszty? Jak to wygląda? Pozdrawiam – Arek…
Wynajem samochodów osobowych z kierowcą a obowiązek kasy fiskalnej
Czy w przypadku rozpoczęcia prowadzenia działalności „wynajem samochodów osobowych z kierowcą”- PKD 49.32.Z; PKWiU 49.32.12.0 będę miał obowiązek posiadania „z marszu” kasy fiskalnej czy dopiero po osiągnięciu przychodu w wys. 20.000 PLN. Za udzielenie kompetentnej…
Wynajęcie mieszkania firmowego – zasady
Dzień dobry, moja firma dysponuje mieszkaniem służbowym, które od jakiegoś czasu stało puste. Szef postanowił je wynająć osobie prywatnej. Mógłby Pan przybliżyć jak rozliczać taki wynajem? Bardzo proszę. – Aneta Wynajem mieszkań to w obecnych czasach bardzo powszechny temat.…
KSeF – e-fakturowanie w Polsce po nowemu
Dzień dobry, na temat KSeF wiem na razie tyle, że będzie to system obowiązkowy w Polsce od nowego roku. Chciałabym natomiast dopytać o szczegóły – na czym to nowe e-fakturowanie ma polegać, kogo będzie obowiązywać, jak je obsłużyć? Będę wdzięczna – Kasia. Krajowy System e-Faktur (KSeF) to…
Przewóz osób kolejką turystyczną a kasa fiskalna
Witam czy w ramach prowadzonej działalności przewóz osób kolejką turystyczną – ciągnik rolniczy obowiązuje mnie kasa fiskalna ? Przewozy są nieregularne. Według kodeksu drogowego nie jest to pojazd samochodowy. Pozdrawiam – Jarosław Generalna zasada zgodnie z art. 111 ustawy o VAT…
Impreza firmowa w kosztach firmy
Dzień dobry, do niedawna prowadziłem naprawdę małą firmę, zatrudniając dwie osoby. W przeciągu ostatniego kwartału zatrudnienie dość mocno mi wzrosło i obecnie jest to już osiem osób. Zacząłem myśleć o tym, że warto jakoś zintegrować tych ludzi ze sobą, dać im okazję, aby lepiej mogli się poznać…
Zwolnienie z podatku VAT a zgłoszenie do VAT UE
Dzień dobry, prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą w branży budowlanej. Pracuję głównie na terenie Francji. Mam pytanie – czy mimo nieprzekroczenia limitu 200 tys./ rok, powinienem zgłosić się do VAT-UE? Będę wdzięczny za radę! – Marek Bardzo duże grono osób mających fach budowlany w…
Wymiana pieca grzewczego w firmie a koszty uzyskania przychodu
Dzień dobry, mamy w firmie różnicę zdań co do zaliczenia wymiany pieca grzewczego w budynku firmy do KUP. Nasz poprzedni uległ awarii, co za tym idzie, został zamontowany nowy. Ponieważ moim zdaniem to był remont, a nie ulepszenie, to możemy to wpisać w koszty. Prezes natomiast ma wątpliwości.…