Jeśli choć raz zadałeś sobie to pytanie – ten tekst jest dla Ciebie. A może to pytanie zadał Ci Twój przełożony, gdy wyszedłeś z propozycją prowadzenia działań promocyjnych poprzez ten kanał? Tym bardziej przeczytaj!

Choć marketerom trudno w to uwierzyć, to wielu właścicieli małych firm, gdy słyszy propozycję „a może poprowadzimy bloga?”, z automatu reaguje „na nie”. Wynika to oczywiście z różnych przyczyn, ale upraszczając na potrzeby tekstu, najczęściej z niewiedzy jak to robić i ze… strachu, że się nie uda. Do tego dochodzą oczywiście pytania o to w jakiej formie i kto miałby nad takim narzędziem sprawować pieczę etc. Przecież w małej firmie sytuacja ma się tak, że osoby posiadające pełną merytoryczną wiedzę o jej działalności, to zwykle jednocześnie prezesi – ludzie zajęci i zabiegani. Często pada też pytanie „a czy jesteśmy pewni o czym pisać i czy tematów starczy na więcej niż dwa razy”.

Ludzie szukają praktycznej informacji

Odpowiedź? Jeśli macie wiedzę, doświadczenie i umiejętności, jesteście. Zacznijcie od tekstów prostych, ale takich które przyniosą Waszym czytelnikom (potencjalnym Klientom) realną wartość. Warto spisać sobie pytania jakie usłyszeliście od Klientów w ostatnim czasie. Potem… przelać odpowiedzi na ekran monitora. Udowodniono, że Klienci mają lepsze nastawienie do tych firm, które tworzą użyteczne dla nich treści na swoich stronach. Najlepiej, jeśli merytorycznie materiał opracuje osoba, która naprawdę zna się na rzeczy. Oczywiście, w celu „wygładzenia” treści, warto potem przekazać tekst do przeczytania komuś, kto zna i rozumie zasady językowe. Może jest to pani z sekretariatu? A może ktoś z rodziny będzie mógł bezinteresownie pomóc? Szukajcie możliwości!

Dając, korzystasz!

Tyle polecamy na początek. Gwarantujemy: szybko okaże się, że blog umożliwia postawienie się w roli Klienta, a więc skutecznie prowadzenie z nim dialogu. To z kolei pozwala utrzymać z nim komunikację i wytworzyć więź. Dzieląc się wiedzą często prowokujemy też Klienta do powracania oraz dajemy sobie możliwość dyskretnego przemycania materiałów promocyjnych. No a przede wszystkim, budujemy autorytet, ekspercki wizerunek firmy! Blog może też być fundamentem do prowadzenia opowieści o marce i w ogóle całej kampanii content marketingowej. Możesz śmiało wykorzystać go również do powiększania listy newsletterowej i zwiększania zasięgów w social mediach. Ponadto blog jest narzędziem idealnym do tworzenia zasięgów także poprzez buzz marketing między odbiorcami oraz linki zwrotne na innych blogach czy w serwisach. Co jeszcze? Wymierny wpływ na SEO, czyli m.in. uzyskanie lepszej pozycji w wyszukiwarce dla określonych fraz (budowanie tzw. długiego ogona fraz kluczowych). No i top korzyść na koniec: blog jest także idealnym miejscem do prowadzenia konkursów.